AKTUÁLNĚ / Doprava

Popis: Ilustrační foto.
Ilustrační foto.
11.6.2020

Autobusovou dopravu na Hlučínsku bude zajišťovat ČSAD Havířov

HLUČÍNSKO

Veřejnou autobusovou dopravu na Hlučínsku bude následujících deset let zajišťovat společnost ČSAD Havířov. Autobusy nového dopravce, kterého krajští radní vybrali ve výběrovém řízení, vyjedou 14. června. Cestující bude přepravovat nízkopodlažními ekologickými autobusy, v nichž jsou samozřejmostí klimatizace, wifi, možnost platit kartou a další služby.

Moravskoslezský kraj je jedním z prvních v Česku, který má autobusovou dopravu na deset let dopředu zajištěnu na základě tendrů. Díky nim patří moravskoslezská veřejná doprava k nejekologičtějším v zemi. Vybírat ve veřejných soutěžích autobusové dopravce začal Moravskoslezský kraj před šesti lety.

„Postupně jsme vysoutěžili dopravní oblasti tak, aby všude byla zajištěna autobusová doprava na základě nových kritérií. Mimo jiné jsme požadovali ekologický provoz a využití moderních technologií. Pokud jde o cenu, soutěž ušetřila tolik peněz, o kolik narostly mzdy řidičů. Takže celkové náklady na autobusovou dopravu v kraji jsou po soutěžích zhruba stejné. Ale řidiči mají výrazně vyšší platy, všechny autobusy jsou nové, ekologické, klimatizované, nízkopodlažní, s LCD panely a ‚teenagers friendly‘ – s USB nabíječkami, WiFi a dalšími smart vychytávkami. Shrnuto podtrženo: Díky tendrům dosáhl kraj za srovnatelnou cenu vyšší komfort a kvalitu pro cestující veřejnost,“ uvedl náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu a chytrý region Jakub Unucka.

Moravskoslezský kraj má zájem na tom, aby autobusy jezdilo co nejvíce cestujících. Proto financuje a podporuje projekty, které přinesou „chytřejší“ a kvalitnější služby ve veřejné dopravě, zrychlí a zpříjemní cestovaní. To vše s ohledem na životní prostředí. „Krajský“ vozový park má 561 autobusů, z toho 373 jezdí na CNG. „To je skoro 67 procent autobusů na CNG. Znamená to snížení emisí o 145 tun ročně, než kdyby všechny jezdily na naftu,“ řekl náměstek hejtmana Jakub Unucka.

Budoucnost krajské dopravy vidí ve vodíkové mobilitě. „Vodík je velkým tématem po celém světě, protože dokáže velmi účinně a bezemisně vyrábět elektrickou energii bez drátů nebo baterek. Proto je ideální pro pohon automobilů nebo autobusů. Bezemisní doprava je pro náš kraj, který trápí časté smogové situace, primární. Nejen proto, že vodíkový pohon je čistý - z výfuku kape pouze voda, ale i samotná výroba tohoto paliva může být naprosto čistá. A zároveň vytvoříme nové, inovativní průmyslové odvětví, kde najde práci spousta lidí a které pomůže kraji v budoucnu fungovat bez energetického spalování uhlí,“ vysvětlil Jakub Unucka.
Zavedení vodíkové veřejné dopravy očekává v horizontu 3 let. „Vodíkové autobusy začnou v první fázi jezdit na lince Ostrava – Havířov,“ upřesnil náměstek hejtmana Jakub Unucka.

Autor / zdroj: Nikola Birklenová

DALŠÍ ČLÁNKY

Post

Svůj chodník chtěl postavit z obecního

Na kuriózní případ krádeže vyjížděli ve středu ve večerních hodinách strážníci do Ostravy – Vítkovic.

Post

Další sanitáře vychová na podzim AGEL Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická v Českém Těšíně

Mimořádný zájem registruje AGEL Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická o akreditovaný kurz sanitáře, který pořádá v podzimním t

Post

Frýdek-Místek bude cílem jedné z etap cyklistického závodu Czech Tour

Frýdek-Místek bude i letos součástí prestižního a největšího etapového závodu profesionálních cyklistů v České republice Czech Tour. V sobotu 8. srpna

PARTNEŘI

www.wwwdesign.cz www.ippolna.cz www.casopis-dracek.cz energy.akcenta.eu

REKLAMA

Aktivní Dítě